Dla uczniów

Jednym z najważniejszych cytatów, które mogłyby zdobyć – także wśród innych – ściany naszej szkoły, jest ten Janusza Korczaka: „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż.

Czy jest mowa o szkole podstawowej, czy też ponadpodstawowej – za każdym razem przyświeca nam ten sam cel – by lepiej zrozumieć.

Zachowanie ucznia, odbiór szkoły, przeżywane emocje, bycie częścią wzajemnych relacji rówieśniczych – chcemy wiedzieć, w jaki sposób uczeń funkcjonuje i stworzyć dla niego plan.

To wszystko tworzy system, w którym poruszamy się także my – kadra nauczycielska.

Potrzeby ucznia układają się przede wszystkim w spójny system, którego mechanizmy musimy zrozumieć, a później w nim wypracowywać własne metody rozwojowe i edukacyjne.

Oznacza to, że proces nauki dla nas i dla Was jest wciąż płynny – zmienia się w zależności od potrzeb i warunków.

W naszej przestrzeni uczeń przede wszystkim może stać się świadomą jednostką, która podejmuje dojrzałe decyzje lub co najmniej bierze odpowiedzialność za podejmowane przez siebie wybory.

Jednocześnie jesteśmy świadomi, że ścieżki, którymi uczniowie będą podążać, bardzo często – przynajmniej na początku – mogą być przez nas niezrozumiane.

To dlatego stawiamy na współpracę tutoringową, a także oferujemy niezliczone ilości warsztatów rozwojowych – które odpowiadają przede wszystkim za przygotowanie do odpowiedzi na pytanie „co potem?”, „co lubię?”, „co mogę dla siebie zrobić?”.

Wiemy, że uczniowie zmagają się z tymi pytaniami – chcemy podążać wspólnie ku własnym odpowiedziom.

Jesteśmy świadomi, że bardzo często będzie to długi proces – jednak jest on wart włożonego wysiłku.

Indywidualny plan lekcji, niezliczone ilość konsultacji oraz warsztatów, spotkania z zewnętrznymi ekspertami w swoich dziedzinach, a przede wszystkim wiedza praktyczna – to czynniki wpływające na realizację poszczególnych celów szkolnych i zawodowych.

Chcemy stworzyć przestrzeń, w której uczniowie mogą czuć się bezpiecznie – bez względu na poglądy, pochodzenie, wyposażenie.

Już na etapie rekrutacyjnym zaznaczamy wyraźnie, jakiego typu podejścia oczekujemy – takiego, w którym u podstawy jest szacunek wobec drugiego człowieka.

Człowiek stoi w centrum naszych wszystkich działań – dlatego zapraszamy do tego, by wspólnie pogłębić, jak uczynić życie wspomnianego – autentycznym, szczęśliwym oraz pełnym.